ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2024
ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2022
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ
Αναζήτηση
Από το Blogger.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2024
(17)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2023
(110)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (14)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
►
2022
(141)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
▼
2021
(133)
- ► Δεκεμβρίου (8)
- ▼ Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2020
(252)
- ► Δεκεμβρίου (17)
- ► Σεπτεμβρίου (22)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2019
(194)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2018
(275)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Φεβρουαρίου (23)
- ► Ιανουαρίου (34)
-
►
2017
(237)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2016
(262)
- ► Δεκεμβρίου (20)
- ► Σεπτεμβρίου (21)
- ► Φεβρουαρίου (27)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2015
(255)
- ► Δεκεμβρίου (23)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2014
(288)
- ► Δεκεμβρίου (22)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (22)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
►
2013
(346)
- ► Δεκεμβρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (39)
- ► Ιανουαρίου (27)
-
►
2012
(51)
- ► Δεκεμβρίου (10)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
"Στέρεα Λόγια"
"Βήμα για όλους"
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
ΚΑΙΡΟΣ LIVE
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ
Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ: Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Όποιος ελεύθερα συλλογάται,
συλλογάται καλά.
-Ρήγας Βελεστινλής-
Α. Γενικά για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ βρίσκεται μπροστά στην υπεράσπιση της Παιδαγωγικής Ελευθερίας και της Δημοκρατίας στο Δημόσιο Σχολείο. Έχει, διαχρονικά, συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη θέση για την εκπαιδευτική αξιολόγηση. Μια εκπαιδευτική αξιολόγηση που θα αποτιμά πραγματικά το παραγόμενο έργο, με στόχο να βελτιώσει την ποιότητά του, προς όφελος του μαθητή, του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Δεν σχετίζεται με λογικές κατηγοριοποιήσεων εκπαιδευτικών και σχολείων. Η αυτοαξιολόγηση που προτείνουμε αποτελεί δικαίωμα των εκπαιδευτικών και λειτουργεί ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τις αδυναμίες και τα λάθη της εκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ. Αξιολογεί το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτική πολιτική, υποδομές, αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, επιμόρφωση, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου, ρόλος εκπαιδευτικού, συνεργασία με τοπική αυτοδιοίκηση και γονείς - κηδεμόνες, σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού κ.α.) και κινείται σε τρεις άξονες:
i. προγραμματισμός & στόχοι
ii. παρακολούθηση & αξιολόγηση από συλλογικά όργανα (Σ.Δ.)
iii. ανατροφοδότηση
Το προϊόν της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας συνδέεται, αποκλειστικά, με δράσεις διορθωτικές και βελτιωτικές, σε διδακτική και παιδαγωγική κατεύθυνση.
Δεν μπορούμε να δεχτούμε τη μηδενιστική λογική: «καμία αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου» που στερεί από τον κλάδο στρατηγικές κοινωνικές συμμαχίες. Καμιά μάχη δεν μπορεί να κερδηθεί από έναν κλάδο που λέει «ΟΧΙ σε όλα» και είναι περιχαρακωμένος σε μια παρωχημένη ιδεοληπτική προσέγγιση.
B. Ειδικά για το ΦΕΚ 4189B/2021 (αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως προς το εκπαιδευτικό έργο)
1. Παραμένουν οι ίδιες δομές διοίκησης και εποπτείας που είχαν χαρακτηρισθεί, στο πρόσφατο παρελθόν, ως αναποτελεσματικές. Παραμένουν σχεδόν ίδιοι, αν και λιγότεροι, οι θεματικοί άξονες αξιολόγησης και ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου (συμβούλου εκπαίδευσης), με το προηγούμενο νομικό πλαίσιο.
2. Δεν παρέχονται πολιτικές και εργαλεία υποστήριξης του Δημόσιου Σχολείου στην προώθηση καινοτομιών καθοδήγησης και επιμόρφωσης (σχολικές μονάδες και μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης).
3. Αγνοούνται οι βασικές παράμετροι που επηρεάζουν την απόδοση της σχολικής μονάδας π.χ. προγράμματα σπουδών, βιβλία, χαμένες διδακτικές ώρες, κτιριακές υποδομές και εξοπλισμός, επιμόρφωση, χρηματοδότηση, ηγεσία.
4. Καταστρατηγείται η βασική αρχή που επιβάλλει η αξιολόγηση να ξεκινά «από πάνω προς τα κάτω». Δεν αξιολογούνται το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΕΠ, οι Διευθύνσεις (ΠΔΕ & ΔΕ), οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, αλλά αξιολογούνται οι σχολικές μονάδες!!
5. Δεν προσφέρεται ένα σοβαρό πλαίσιο παιδαγωγικής αυτονομίας στη σχολική μονάδα, ώστε να χαράξει τις δικές της «εσωτερικές εκπαιδευτικές προτεραιότητες» με βάση τις ιδιαιτερότητές της, ενώ τα πάντα καθορίζονται κεντρικά, από τα αναλυτικά προγράμματα μέχρι και … τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών!!
6. Η αποτίμηση της περσινής σχολικής χρονιάς (εν μέσω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης) είναι εντελώς άστοχη ή προσχηματική. Άλλες οφείλουν να είναι τώρα οι προτεραιότητες: κάλυψη μαθησιακών κενών, ασφαλής διά ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων κ.α.
Γ. Ειδικά για τον Ν.4823/2021 (νόμος Κεραμέως) και την απεργία - αποχή
1. Η απεργία-αποχή αποτελεί ένα απολύτως νόμιμο μέσο συνδικαλιστικής διεκδίκησης. Αυτό δεν αμφισβητείται ούτε από το ίδιο το ΥΠΑΙΘ και έχει κριθεί ήδη και δικαστικά.
2. Ο Ν.4823/2021 καθιστά την παράλειψη συμμετοχής των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολείων στις αξιολογικές διαδικασίες, πειθαρχικό παράπτωμα και έκνομη συμπεριφορά!! Προβλέπει, κατά περίπτωση, διάφορες κυρώσεις: άμεση παύση των στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους, πολυετής αποκλεισμός από κάθε διαδικασία επιλογής στελέχους εκπαίδευσης, πειθαρχική ποινή στέρησης αποδοχών τουλάχιστον ενός μήνα, σύμφωνα με τον Δ/Υ Κώδικα και αναστολή εξέλιξης υπαλλήλου.
3. Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου της ΟΛΜΕ:
(Α) η επιβολή του ανωτέρω συστήματος κυρώσεων του Ν.4823/2021 στους εκπαιδευτικούς είναι αντισυνταγματική.
(Β) «η επίκληση του δικαιώματος της απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών δεν είναι ικανή να αποτρέψει την ενεργοποίηση του συστήματος κυρώσεων του Ν.4823/2021».
(Γ) εκτιμάται πως «είναι σαφές ότι η διοίκηση θα επιβάλλει τις κυρώσεις του άρθρου 56 του Ν.4823/2021, παρά την επίκληση του συνταγματικού δικαιώματος απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών».
(Δ) κάθε πρόσωπο που θα υποστεί τις εν λόγω κυρώσεις θα πρέπει να προσφύγει δικαστικώς για την ακύρωσή τους.
4. Την ίδια στιγμή που κάποιοι σπείρουν τον φόβο, κάποιοι άλλοι ψαρεύουν «αγωνιστικά» τα κομματικά τους ένσημα επενδύοντας στη διάθεση διαμαρτυρίας και την ελλιπή πληροφόρηση των συναδέλφων.
Ως υπεύθυνη Συνδικαλιστική Κίνηση, χωρίς καμιά κομματική γραμμή, αλλά με μοναδικό κριτήριο το συμφέρον του Δημόσιου Σχολείου και των εκπαιδευτικών, επενδύουμε στην έγκυρη και υπεύθυνη πληροφόρηση και προτιμάμε την αυτόνομη και αδέσμευτη κρίση των συναδέλφων μας.
5. Η ΟΛΜΕ αποφάσισε, κατά πλειοψηφία, να κηρύξει απεργία-αποχή από την αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση της σχολικής μονάδας χρησιμοποιώντας ένα νόμιμο συνδικαλιστικό όπλο διαρκείας.
6. Σε κάθε σχολική μονάδα ο Σύλλογος Διδασκόντων, ως κυρίαρχο συλλογικό όργανο, αποφασίζει με γνώση και υπευθυνότητα διασφαλίζοντας την ενότητα των εκπαιδευτικών και της σχολικής κοινότητας.
Σεπτέμβριος 2021
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ