ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2024
ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2022
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ
Αναζήτηση
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2024
(17)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2023
(110)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (14)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
►
2022
(141)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
▼
2021
(133)
- ► Δεκεμβρίου (8)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
-
▼
Μαρτίου
(16)
- ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ...
- Αριθμητικός πίνακας μεταθέσεων - Πόσοι ήρθαν & έφυ...
- Ρέκβιεμ ή Αναγέννηση;
- Αυτοαξιολόγηση: Σε αναζήτηση σοβαρότητας & εκπαιδε...
- ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ...
- Σαν σήμερα ...
- ΤΟ '21 ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ '21
- 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Εκπαίδευση και Πολιτισμός ...
- Ευαγόρας Παλληκαρίδης
- Οργανικά κενά / πλεονάσματα και μεταθέσεις .... γι...
- Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
- ΕΛΜΕ Βοιωτίας: Για τη «δημιουργία» πρότυπων & πειρ...
- Δελτίο τύπου ΟΛΜΕ για τη συνάντηση με την πολιτική...
- Ψήφισμα ΑΔΕΔΥ για την απεργία - αποχή ΔΟΕ & ΟΛΜΕ
- Υπηρεσιακά & Πειθαρχικά Συμβούλια Δημόσιου Τομέα
- Νομαρχιακό Τμήμα Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Βοιωτίας
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2020
(252)
- ► Δεκεμβρίου (17)
- ► Σεπτεμβρίου (22)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2019
(194)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2018
(275)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Φεβρουαρίου (23)
- ► Ιανουαρίου (34)
-
►
2017
(237)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2016
(262)
- ► Δεκεμβρίου (20)
- ► Σεπτεμβρίου (21)
- ► Φεβρουαρίου (27)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2015
(255)
- ► Δεκεμβρίου (23)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2014
(288)
- ► Δεκεμβρίου (22)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (22)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
►
2013
(346)
- ► Δεκεμβρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (39)
- ► Ιανουαρίου (27)
-
►
2012
(51)
- ► Δεκεμβρίου (10)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
"Στέρεα Λόγια"
"Βήμα για όλους"
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
ΚΑΙΡΟΣ LIVE
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Α. Γενικά για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ βρίσκεται μπροστά στην υπεράσπιση της παιδαγωγικής ελευθερίας και της Δημοκρατίας στο Δημόσιο Σχολείο. Έχει συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη θέση για την εκπαιδευτική αξιολόγηση. Μια εκπαιδευτική αξιολόγηση που θα αποτιμά πραγματικά το παραγόμενο έργο, με στόχο να βελτιώσει την ποιότητά του, προς όφελος του μαθητή, του εκπαιδευτικού και του σχολείου. Δεν σχετίζεται με λογικές κατηγοριοποιήσεων εκπαιδευτικών και σχολείων.
Η αυτοαξιολόγηση που προτείνουμε αποτελεί δικαίωμα και θα λειτουργεί ως ανατροφοδοτικός μηχανισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα αξιολογεί το σύνολο των παραγόντων που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτική πολιτική, υποδομές, αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, επιμόρφωση, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου, ρόλος εκπαιδευτικού, συνεργασία με τοπική αυτοδιοίκηση και γονείς - κηδεμόνες, σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού κ.α.) και θα κινείται στους άξονες:
(1) προγραμματισμός & στόχοι, (2) παρακολούθηση & αξιολόγηση από συλλογικά όργανα (Σύλλογοι Διδασκόντων), (3) ανατροφοδότηση.
Το προϊόν της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας συνδέεται, αποκλειστικά, με δράσεις διορθωτικές και βελτιωτικές, σε διδακτική και παιδαγωγική κατεύθυνση.
Δεν μπορούμε να δεχτούμε τη μηδενιστική λογική: «καμία αυτοαξιολόγηση - αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου» που στερεί από τον κλάδο στρατηγικές κοινωνικές συμμαχίες. Καμιά μάχη δεν μπορεί να κερδηθεί από έναν κλάδο, ο οποίος λέει «ΟΧΙ σε όλα» και είναι περιχαρακωμένος σε μια παρωχημένη ιδεοληπτική προσέγγιση.
Β. Ειδικά για το ΦΕΚ 140/2021 (αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως προς το εκπαιδευτικό έργο)
1. Παραμένουν οι ίδιες δομές διοίκησης και εποπτείας που είχαν χαρακτηρισθεί, στο πρόσφατο παρελθόν, ως αναποτελεσματικές. Παραμένουν, σχεδόν, ίδιοι οι θεματικοί άξονες αξιολόγησης και ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, με το προηγούμενο νομικό πλαίσιο.
2. Δεν παρέχονται πολιτικές και εργαλεία υποστήριξης του Δημόσιου Σχολείου στην προώθηση καινοτομιών καθοδήγησης και επιμόρφωσης (σχολικές μονάδες και μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης).
3. Τα απομακρυσμένα ΠΕΚΕΣ και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου - από τις έδρες των Π.Δ.Ε. - χωρίς ουσιαστικά να έχουν πραγματική γνώση των συνθηκών που επικρατούν, καλούνται να αξιολογήσουν σχολικές μονάδες εξ’ αποστάσεως, ενώ στην καλύτερη περίπτωση, ίσως, να τις επισκεφτούν κάποια φορά για μια «φωτογραφία» της στιγμής!
4. Αγνοούνται οι βασικές παράμετροι που επηρεάζουν την απόδοση της σχολικής μονάδας π.χ. προγράμματα σπουδών, βιβλία, χαμένες διδακτικές ώρες, κτιριακές υποδομές και εξοπλισμός, επιμόρφωση, χρηματοδότηση, ηγεσία.
5. Καταστρατηγείται η βασική αρχή που επιβάλλει η αξιολόγηση να ξεκινά «από πάνω προς τα κάτω». Δεν αξιολογούνται το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΕΠ, οι Διευθύνσεις (ΠΔΕ & ΔΕ), οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, αλλά αξιολογούνται μόνο οι σχολικές μονάδες!
6. Δεν προσφέρεται κανένα πλαίσιο παιδαγωγικής αυτονομίας στη σχολική μονάδα, ώστε να χαράξει «εσωτερική» εκπαιδευτική πολιτική με βάση τις ιδιαιτερότητές της, ενώ τα πάντα καθορίζονται κεντρικά, από τα αναλυτικά προγράμματα μέχρι και … τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών!
7. Επιδεικνύεται προχειρότητα και βιασύνη, καθώς για την πρώτη εφαρμογή, προτείνεται αξιολόγηση και αποτίμηση χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί ο συλλογικός προγραμματισμός και η υλοποίηση των σχεδίων δράσης, ενώ εξ’ αιτίας των έκτακτων επιδημιολογικών δεδομένων της τρέχουσας περιόδου έχουν ανασταλεί βασικές λειτουργίες του σχολείου π.χ. διδακτικές επισκέψεις, διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις.
8. Η χρονική στιγμή που επιλέγεται για την πρώτη εφαρμογή, εν μέσω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης και στη μέση μιας ιδιόμορφης σχολικής χρονιάς είναι εντελώς άστοχη, καθώς άλλες οφείλουν να είναι τώρα οι προτεραιότητες (κάλυψη μαθησιακών κενών, ασφαλής διά ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων κ.α.).
Γ. Απεργία – αποχή
Η ΟΛΜΕ με ομόφωνη απόφασή της έχει κηρύξει απεργία – αποχή από την αυτοαξιολόγηση – εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, παρέχοντας ένα νόμιμο όπλο διαρκείας απέναντι στην προχειρότητα και τις αιφνιδιαστικές στοχεύσεις του ΥΠΑΙΘ.
Οι Σύλλογοι Διδασκόντων που αποτελούν το κυρίαρχο όργανο διοίκησης των σχολικών μονάδων μπορούν και πρέπει να το αξιοποιήσουν με τον τρόπο και σε χρόνο που οι ίδιοι θα αποφασίσουν (πρώτη ενημερωτική συνεδρίαση ή επόμενες συνεδριάσεις), διασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα της δράσης και την ενότητα των συναδέλφων.