ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ


ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ


ΓΙΑΤΙ λέμε ΟΧΙ κάμερες στις σχολικές αίθουσες

Αναζήτηση

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ενωτική Κίνηση, Σεπτέμβριος 2012
Από το Blogger.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


"Στέρεα Λόγια"

"Στέρεα Λόγια"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 26.11.2013 Συμμετέχει ο Χρ. Δαμιανίδης / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

"Βήμα για όλους"

"Βήμα για όλους"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 13.05.2013 Συμμετέχει ο Σπ. Βαζούρας / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Διαύγεια ΠΔΕ

διαυγεια δδε

Διαύγεια ΔΔΕ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΚΑΙΡΟΣ LIVE

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020

Τι είναι και τι δεν είναι Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση

Τι είναι και τι δεν είναι
 Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση

Επειδή ... τις τελευταίες μέρες και με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του Πολυνομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ ακούγονται μεθοδευμένα στον δημόσιο διάλογο αναφορές ή χαρακτηρισμοί του τύπου «Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση» και άλλα περίεργα ....
Επειδή ... η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ «φαντασιώνεται» ότι κάνει «μεγάλες αλλαγές» στην εκπαίδευση με την εισαγωγή ενός μαθήματος ή την αύξηση των ωρών διδασκαλίας ενός άλλου στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με το εργαστήριο δεξιοτήτων ή την αλλαγή της βάσης από 9.5 σε 10 και άλλα παρόμοια ….

Ας δούμε ένα πραγματικό παράδειγμα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης:
Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση κυβέρνησης  Ελευθερίου Βενιζέλου 1928 - 1932 (διαδοχικοί Υπουργοί Παιδείας Κ. Γόντικας και Γ. Παπανδρέου) με τέσσερις κύριους άξονες εκπαιδευτικής πολιτικής
1. η εκπαίδευση «των μεγάλων λαϊκών μαζών»,
2. η «ανατίμηση της πρακτικής μορφώσεως», 
3. η «επίγνωσις των στοιχείων του νεοελληνικού πολιτισμού»,
4. η έκφραση των αρχών του Εκπαιδευτικού Δημοτικισμού.

Ενδεικτικά και μόνο κάποιες νομοθετικές αναφορές: 
Νέα διάθρωση των σχολικών βαθμίδων (δημοτικό με 6 έτη και γυμνάσιο με 6 έτη σπουδών) με επιμήκυνση της φοίτησης στο δημοτικό και στο γυμνάσιο κατά δύο έτη. 
Ν.4397/1929 «Περί στοιχειώδους εκπαιδεύσεως» (Υπουργός Παιδείας Κ. Γόντικας): σύσταση νηπιαγωγείων, δημιουργία εξαετούς δημοτικού σχολείου (ενιαίου και υποχρεωτικού για όλα τα παιδιά), λειτουργία νυκτερινών σχολείων, ίδρυση ειδικών τάξεων δημοτικού σχολείου για παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Ν.4373/1929 «Περί διαρρυθμίσεως των σχολείων της Μέσης Εκπαιδεύσεως» (Υπουργός Παιδείας Κ. Γόντικας): Δημιουργία δύο τύπων εξατάξιων σχολείων (Γυμνάσια και Πρακτικά Λύκεια). Αν λειτουργούσαν στην ίδια πόλη, μπορούσαν να συγχωνευτούν σε εξατάξιες «Σχολές Μέσης Εκπαιδεύσεως», οι οποίες στις τρεις τελευταίες τάξεις θα διαιρούνταν σε δύο τμήματα, Κλασικό και Πρακτικό. Ίδρυση κατώτερων επαγγελματικών σχολείων.

Κάποια ακόμη ενδεικτικά σημεία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης 1928–1932:
Ομογενοποίηση της εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια (παλιά Ελλάδα & νέες χώρες).
Μαθήματα επιλογής στο ωρολόγιο πρόγραμμα του εξατάξιου γυμνασίου από το 1931 (Υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου): λατινικά, οικοκυρικά, υγιεινή, ωδική, μαθήματα ειδικής επιδόσεως. 
Συνεκπαίδευση των δύο φύλων στη στοιχειώδη εκπαίδευση. 
Αναδιοργάνωση του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του νεοσύστατου Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με νέο κανονισμό λειτουργίας από τον μέγιστο Μαθηματικό Κ. Καραθεοδωρή που παρέμεινε σε εφαρμογή μέχρι το 1982 (πάνω από μισό αιώνα). 
Ν.4799/1930 «Περί ανεγέρσεως διδακτηρίων» (Υπουργός Παιδείας Γ. Παπανδρέου): Κατασκευή 3.176 νέων σχολικών κτιρίων κατά την περίοδο 1930-1932 (ναι, σωστά διαβάζετε 3.176  !!

Τώρα μπορούμε να συγκρίνουμε .... τη «φαντασίωση» με την πραγματικότητα και .... να χρησιμοποιούμε σωστά τις λέξεις «Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση»  με το αληθινό τους νόημα.