ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ


ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ


ΓΙΑΤΙ λέμε ΟΧΙ κάμερες στις σχολικές αίθουσες

Αναζήτηση

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ενωτική Κίνηση, Σεπτέμβριος 2012
Από το Blogger.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


"Στέρεα Λόγια"

"Στέρεα Λόγια"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 26.11.2013 Συμμετέχει ο Χρ. Δαμιανίδης / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

"Βήμα για όλους"

"Βήμα για όλους"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 13.05.2013 Συμμετέχει ο Σπ. Βαζούρας / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Διαύγεια ΠΔΕ

διαυγεια δδε

Διαύγεια ΔΔΕ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΚΑΙΡΟΣ LIVE

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ: Για έναν αποτελεσματικό & δημιουργικό συνδικαλισμό



ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Για έναν αποτελεσματικό &  δημιουργικό συνδικαλισμό

Τ
ρεις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων και παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, (άνω των 35.000 είναι μέχρι τώρα οι προσλήψεις αναπληρωτών σε Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση), καμιά ουσιαστική δέσμευση για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών δεν υπάρχει. Γιατί η Κυβέρνηση δεν καλύπτει τα πραγματικά αυτά διδακτικά κενά με διορισμούς, όταν μάλιστα μελέτες αποδεικνύουν ότι η μισθοδοσία του μόνιμου εκπαιδευτικού δεν προκαλεί επιπλέον δημοσιονομικό κόστος σε σχέση με του αναπληρωτή; Μία πιθανή απάντηση είναι ότι η κυβέρνηση αυτή –όπως και η προηγούμενη- προσβλέπει στη μείωση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μέσα από την εξέλιξη του δημογραφικού προβλήματος που σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ θα προκαλέσει σε 15 χρόνια από σήμερα μείωση του μαθητικού δυναμικού κατά 30%!  Επίσης, στο όνομα της χρηστής και ορθολογικής διαχείρισης συνεχίζεται  η πολιτική της περιστολής των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών.  

Κ
αμιά μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς δεν φαίνεται ούτε καν υπαινικτικά, όταν  μάλιστα ένα μέρος τους βιώνουν εργασιακές και οικονομικές συνθήκες (μακριά από τις οικογένειές τους, μισθοί που εξαντλούνται στα νοίκια, διδασκαλία σε 3 και σε 4 σχολεία ακόμα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, εργασιακή αβεβαιότητα για τους αναπληρωτές, αμετάθετο), που δεν υπήρχαν ούτε στο μακρινό παρελθόν!  Η εξαθλίωση, ιδιαίτερα αυτών των εκπαιδευτικών, αποτελεί πολιτικό και κοινωνικό στίγμα και καμιά κυβέρνηση, κανένα Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να κρύβεται από την γκρίζα πραγματικότητα που γνωρίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος!

Δ
εν μπορεί να συνεχιστεί το καθεστώς της μισθολογικής υποβάθμισης των εκπαιδευτικών, και μάλιστα όταν πρόκειται για έναν κλάδο του Δημοσίου που έχει  τόσες αρνητικές επαγγελματικές ιδιαιτερότητες:
µ  Το 1/3  περίπου δεν έχουν σταθερή έδρα εργασίας αλλά μετακινούνται σε 2, 3 ή περισσότερα σχολεία.
µ Ένα μεγάλο ποσοστό βρίσκεται μακριά από την οικογενειακή εστία, χωρίς ουσιαστική ελπίδα να βρεθεί κάποια στιγμή κοντά στο σπίτι του.
µ  Αναγκάζονται να διεκπεραιώνουν τα απογεύματα και τα βράδια στα  σπίτια τους ένα μεγάλο κομμάτι της εργασίας τους.
µ Πρέπει να δαπανούν χρήματα για αγορά βιβλίων, χωρίς να λαμβάνουν κάποιο ειδικό επίδομα για το σκοπό αυτό.
µ  Και αυτά τη στιγμή που στο δήθεν «ενιαίο μισθολόγιο» των Δ/Υ, υπάρχουν τουλάχιστον 15 «ειδικά» μισθολόγια!!
Οι  Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι από τους χαμηλότερα αμειβόμενους στην Ευρωζώνη (πάνω μόνον από τους  Εσθονούς, Σλοβάκους, Λετονούς και Λιθουανούς συναδέλφους τους, ενώ ο ακαθάριστος μισθός του πρωτοδιόριστου Έλληνα καθηγητή αντιστοιχεί μόλις στο 26% του Γερμανού, στο 33% του Βέλγου, στο 42 % του Ισπανού και στο 54% του Κύπριου συναδέλφου του).

Η
 προχειρότητα του υπουργείου Παιδείας στα θέματα των αναλυτικών προγραμμάτων είναι χαρακτηριστική. Ενδεικτικά, υπενθυμίζουμε ότι τα προγράμματα σπουδών  της Ιστορίας Γυμνασίου του ΙΕΠ που στάλθηκαν στα σχολεία αναφέρονταν σε ενότητες που δεν υπήρχαν στα σχολικά βιβλία!! Ακόμη και σήμερα υπάρχουν οδηγίες που δεν συμβαδίζουν με τις ενότητες του σχολικού βιβλίου. Σχεδόν η ίδια αρρυθμία παρουσιάζεται στο συνεξεταζόμενο μάθημα Γλώσσας - Λογοτεχνίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Χωρίς σαφείς οδηγίες και χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που το διδάσκουν.

Το υπουργείο Παιδείας σχηματοποιεί μέσα από τις τελευταίες δημόσιες θέσεις του (αξιολόγηση, οργάνωση και λειτουργία εκπαιδευτικού έργου κ.α.) μια νεοφιλελεύθερη αντίληψη για το Δημόσιο σχολείο. Οφείλουμε να την αντιπαλέψουμε στο περιεχόμενό της και στην ουσία της, χωρίς ιδεοληψίες και κραυγές, με θέσεις, υπεύθυνα και αποτελεσματικά.

Για  έναν αποτελεσματικό &  δημιουργικό συνδικαλισμό ...
Η
 λύση βρίσκεται  στα σχολεία μας, στα Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας, όπου οι εκπαιδευτικοί δρουν και βιώνουν τη διδασκαλία, νιώθουν την αγωνία των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών τους. Διδάσκουν και διαπαιδαγωγούν για την ελευθερία του πνεύματος, για τη χειραφέτηση του ανθρώπου, για τη νοηματοδότηση του βίου και τους κοινωνικούς αγώνες. Χωρίς τους πολύχρονους αγώνες του εκπαιδευτικού μας κινήματος, πώς θα ήταν η εκπαίδευσή μας σήμερα; Με βάση τις ιδέες και τις προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, μπορούμε να ανοίξουμε και πάλι τους δρόμους της συλλογικής δράσης για:
µ    Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.
µ    Σχολείο πολιτισμού και αγωγής.
µ Ουσιαστική στήριξη στον εκπαιδευτικό και το εκπαιδευτικό – παιδαγωγικό έργο του.
Δεκέμβριος 2019
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ