ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ


ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ


ΓΙΑΤΙ λέμε ΟΧΙ κάμερες στις σχολικές αίθουσες

Αναζήτηση

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ενωτική Κίνηση, Σεπτέμβριος 2012
Από το Blogger.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


"Στέρεα Λόγια"

"Στέρεα Λόγια"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 26.11.2013 Συμμετέχει ο Χρ. Δαμιανίδης / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

"Βήμα για όλους"

"Βήμα για όλους"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 13.05.2013 Συμμετέχει ο Σπ. Βαζούρας / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Διαύγεια ΠΔΕ

διαυγεια δδε

Διαύγεια ΔΔΕ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΚΑΙΡΟΣ LIVE

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

Ο Αρκάς ... επιστρέφει


Ένας δρόμος είναι η ζωή μας ...

Γράφει 0 Νίκος Τσούλιας, πρώην Πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Είναι μια λέξη ή μια ολόκληρη πολιτισμική επινόηση; Είναι μια έννοια ή ένα μέρος του κόσμου μας; Είναι των γραμμάτων μια απλή συμπύκνωση ή μια παράσταση της ζωής μας; Γιατί πόσες άλλες λέξεις / έννοιες έχουν τις πολυσημίες και της αμφισημίες της λέξης / έννοιας «δρόμος»; Πόσες άλλες λέξεις έχουν τα πολυσήμαντα κοσμοθεωρητικά και ιδεολογικά φορτία αυτής της φαινομενικά απλής και αθώας λέξης; Σε πόσες τέτοιες λέξεις έχουμε την ανάγκη να καταφεύγουμε τόσο συχνά και τόσο περισπούδαστα και να δημιουργούμε συμβολισμούς και αλληγορίες; Σε πόσες τέτοιες λέξεις προσφεύγουν οι βαθυστόχαστες φιλοσοφικές αναλύσεις μας και οι λογοτεχνικές αναζητήσεις μας;

Το "τέλος των μνημονίων" έρχεται με ... 70 προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης !!


Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ για τα νέα μνημονιακά μέτρα της Κυβέρνησης (γ΄ αξιολόγηση)




Δεν ξεχνάμε (1991 - 2018) ... Ο αγώνας συνεχίζεται !!


Ο ΝΙΚΟΣ ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ ΖΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ 
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 
ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ,
ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, 
ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.


H αποδόμηση της εθνικής ταυτότητας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης

Γράφει ο Κώστας Θεολόγος, Επίκουρος Καθηγητής της Ιστορίας και Φιλοσοφίας του Πολιτισμού, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). 

Το επιχείρημά μου διατυπώνεται ως εξής: στο εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει επιλεγεί η μονοκαλλιέργεια των μαθημάτων με εργαλειακό χαρακτήρα. Ενώ τα μαθήματα με εγγενή αξία (μη μετρήσιμη, άρα μη εργαλειακή) συρρικνώνονται έως πλήρους εξαφάνισης από το πρόγραμμα σπουδών, προάγονται τα χρηστικά μαθήματα. Τα πρώτα συνέβαλαν σε μια κοινή ιστορική και πολιτισμική αφήγηση, επειδή αντλούσαν από την δεξαμενή μιας κοινής συλλογικής μνήμης, και συνεπώς συντηρούσαν μια κοινή κουλτούρα και μια κοινή εθνική ταυτότητα (βλ. σχήμα). Η δεύτερη επιλογή δεν συντηρεί καμία κοινή συλλογική μνήμη, τα χρηστικά και εξειδικευμένα μαθήματα θρυμματίζουν τη μνήμη και τον ίδιο τον εαυτό, οδηγώντας σε μια κατακερματισμένη, οιονεί ανυπόστατη εθνική ταυτότητα, εύκολα διαχειρίσιμη και χειραγωγήσιμη.
Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018

Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ στην Αθήνα, 13/01/2018

Tο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στην τελευταία του συνεδρίαση παίρνοντας υπόψη ότι τα μέτρα για την 3η αξιολόγηση, μεταξύ αυτών οι συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τους «θεσμούς», θα πρέπει να ψηφιστούν απ’ την κυβέρνηση πριν τις 22/1/2018 αποφάσισε:

Να ζητήσει από τις ΕΛΜΕ να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου που ανοίγουν τα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και του νέου έτους (προτεινόμενες ημερομηνίες 10 – 12 /01/2018).

Να πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα στις 13 Ιανουαρίου.

Να γίνει προσπάθεια από το Δ.Σ. στη διαμόρφωση εισήγησης προς τις ΓΣ των ΕΛΜΕ.
Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ

Επιστολή της ΟΛΜΕ προς τον Υπ. Παιδείας σχετικά με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων



ΠΡΟΣ:
                                                                                                Τον Υπουργό Παιδείας
                                                                                                κ. Κ. Γαβρόγλου
ΘΕΜΑ: Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων

Κύριε Υπουργέ,

Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. συνεδρίασε και αποφάσισε να απορρίψει την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Όπως είναι γνωστό ο αριθμός των μαθητών για να συγκροτηθεί τμήμα στα ΕΠΑ.Λ (τομείς και ειδικότητες) καθώς και στα Γενικά Λύκεια (Ομάδες Προσανατολισμού – Κατευθύνσεις) συναρτάται με τον χαρακτηρισμό του σχολείου καθώς και τα μόρια που αυτό δίνει στους εκπαιδευτικούς.
Στην πραγματικότητα με την αναμοριοδότηση έχουμε μαζική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων, με συνακόλουθο αποτέλεσμα την αύξηση του απαιτούμενου αριθμού των μαθητών για τη συγκρότηση των ανωτέρω τμημάτων.
Με την πρόταση του ΥΠΠΕΘ για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων υποβιβάζονται σε κατηγορία περίπου 430 σχολεία, πράγμα που θα έχει ως άμεση συνέπεια να αυξηθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων των Ομάδων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και των  τμημάτων  Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ..
Συνακόλουθα η νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων θα επιφέρει νέες καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων..

Πρόκειται δηλαδή για έμμεση προσπάθεια κατάργησης σχολικών τμημάτων, ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία, με αποκλειστική στόχευση την περιστολή του εργασιακού κόστους.
Το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. δεν πρόκειται να αποδεχθεί τη μεθόδευση του Υπουργείου για καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων. Στην προσχηματική επιχειρηματολογία της γραφειοκρατίας ότι επιβάλλεται τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εδρεύουν στην ίδια πόλη ή χωριό να έχουν τον ίδιο αριθμό μορίων διαβίωσης, απαντάμε ότι αυτό μπορεί να συμβεί με την άνοδο των μορίων της Πρωτοβάθμιας στο επίπεδο των ισχυόντων για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Άλλωστε το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. ουδέποτε ζήτησε γενική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων.
Πέραν της συνολικής απόρριψης του σχεδίου αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. επισημαίνει τα εξής:

  • Είναι απαράδεκτο το ισοπεδωτικό πνεύμα με το οποίο αντιμετωπίζονται τα σχολεία που εδρεύουν στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων (τέως Νομών), χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα κριτήρια της περιοχής. Για παράδειγμα τα σχολεία των πρωτευουσών της Θράκης (Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη) καθώς και οι πρωτεύουσες μειονεκτικών περιοχών (π.χ. το Καρπενήσι ή η Φλώρινα) θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν με διαφορετικό τρόπο.
  • Θεωρούμε απαράδεκτο να υπάρξει αναδρομικότητα στην αναμοριοδότηση, διότι με αυτή την πρακτική δεν λαμβάνονται υπόψη οι συνθήκες διαβίωσης που επικρατούσαν στην περιοχή που υπηρέτησαν οι συνάδελφοι προ πολλών ετών.
  • Θεωρούμε διακριτική μεταχείριση σε βάρος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας για ύπαρξη μοριοδότησης σχολείων με ΙΔ μόρια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη πρόνοια για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εδρεύουν στο ίδιο χωριό ή στο ίδιο νησί. Ζητάμε να υπάρξει η ίδια μεταχείριση και για την  Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Θεωρούμε σοβαρότατη παράλειψη το γεγονός ότι δεν ελήφθη υπόψη η απόσταση των σχολικών μονάδων από τα σύνορα του Κράτους. Πιστεύουμε ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να πριμοδοτούνται τα ακριτικά σχολεία.
  • Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν ελήφθησαν καθόλου υπόψη ούτε οι προτάσεις των τοπικών ΕΛΜΕ, αλλά ούτε και οι προτάσεις των οικείων ΠΥΣΔΕ.
  • Η πρόταση του Υπουργείου θα έχει αρνητικές συνέπειες στις ελάχιστες πλέον μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητούμε να αποσυρθεί το σχέδιο για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για να δείτε το αρχείο σε pdf  ΕΔΩ