ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ


ΒΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΗ


ΓΙΑΤΙ λέμε ΟΧΙ κάμερες στις σχολικές αίθουσες

Αναζήτηση

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ενωτική Κίνηση, Σεπτέμβριος 2012
Από το Blogger.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ


"Στέρεα Λόγια"

"Στέρεα Λόγια"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 26.11.2013 Συμμετέχει ο Χρ. Δαμιανίδης / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

"Βήμα για όλους"

"Βήμα για όλους"
STAR Κεντρικής Ελλάδας, 13.05.2013 Συμμετέχει ο Σπ. Βαζούρας / ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Διαύγεια ΠΔΕ

διαυγεια δδε

Διαύγεια ΔΔΕ

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΚΑΙΡΟΣ LIVE

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Στα μπλέ θα "ντυθεί" ο Πύργος της Ώρας στη Λιβαδειά !!

Ο Δήμος Λεβαδέων θα συμμετάσχει στην παγκόσμια εκστρατεία του  Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών με τίτλο “Ας φωτίσουμε τον κόσμο με το μπλε του ΟΗΕ” που διοργανώνει το Τμήμα Δημόσιας Πληροφόρησης του ΟΗΕ με αφορμή τον εορτασμό της 70ης επετείου (1945 – 2015) από την ίδρυση του Οργανισμού.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας αυτής, το βράδυ της 24ης Οκτωβρίου 2015 (Ημέρα των Ηνωμένων Εθνών) θα φωταγωγηθούν με μπλέ, το επίσημο χρώμα του ΟΗΕ, πολλά μνημεία σε όλον τον κόσμο όπως κτήρια, γέφυρες, μουσεία, τοπία κ.λ.π.

Ο Δήμος Λεβαδέων θα συμμετάσχει στην εκστρατεία για τον εορτασμό των Ηνωμένων Εθνών φωταγωγώντας με το μπλε του ΟΗΕ τον πύργο του Μεσαιωνικού Κάστρου στην Κρύα και τον πύργο της Ώρας (Ρολόι).

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΛΜΕ

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΛΜΕ 
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ
ΓΟΝΙΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ
ΜΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
Πέρασε πάνω από ένας μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στη δημόσια εκπαίδευση παραμένει εκρηκτική.
                 Είναι η πέμπτη συνεχής χρονιά που δε γίνονται διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα, τα περισσότερα σχολεία να υπολειτουργούν λόγω των χιλιάδων κενών. Οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται με το σταγονόμετροχιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι άνεργοι και περιμένουν με τη βαλίτσα στο χέρι πότε και πού θα διοριστούν, ενώ ταυτόχρονα χάνονται καθημερινά χιλιάδες διδακτικές ώρες! Μέχρι στιγμής στη δευτεροβάθμια έγινε μία φάση πρόσληψης 907 αναπληρωτών συναδέλφων (μόνο 3 ειδικοτήτων, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04), ενώ τα κενά αγγίζουν τις 6.000! Παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις από την πλευρά του υπουργείου ότι το πρόβλημα λύνεται άμεσα, η λειτουργία των σχολείων είναι στον αέρα! Οι μέχρι τώρα εξασφαλισμένες πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών δεν επαρκούν για την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, γεγονός που αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, κάποια μαθήματα δε θα διδαχθούν καθόλου φέτος!
Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Κυριακή 25 Οκτωβρίου: η αλλαγή της χειμερινής ώρας


Η χειμερινή ώρα θα αλλάξει τα ξημερώματα της Κυριακής 25 Οκτωβρίου και οι δείκτες του ρολογιού θα γυρίσουν μία ώρα πίσω. Συγκεκριμένα, στις 04:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, τα ρολόγια θα επιστρέψουν στις 03:00, προσφέροντας άλλη μία ώρα ύπνο ή άλλη μία ώρα διασκέδασης !!



Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

6ωρο εναντίον παγκοσμιοποίησης

6ωρο εναντίον παγκοσμιοποίησης:
 Μια ιδέα που προέτασσαν οι πιο ζωντανές δυνάμεις του εργατικού κινήματος στις αρχές του 1980 αναβιώνει στην Σουηδία
Από την εφημερίδα «Ρήξη» Οκτωβρίου (φ.117), του Γιώργου Ρακκά. 
Μια τάση υπέρ της 6ωρης εργασίας εκφράζεται τα τελευταία χρόνια σε επιχειρήσεις και θεσμούς της Σουηδίας. Την αρχή έκαναν startup επιχειρήσεις, ενώ στη συνέχεια το μέτρο εφάρμοσε πιλοτικά και ο Δήμος του Γκέτεμποργκ. Οι ενδείξεις αναφέρουν θετικά αποτελέσματα, αύξηση της ωριαίας αποδοτικότητας, και βελτίωση της υγείας και της διάθεσης του εργαζόμενου προσωπικού. Η διευθύντρια της εταιρείας Brath, που εφάρμοσε πρώτη το μέτρο δήλωσε: «ενδιαφερόμαστε για τους υπαλλήλους μας, ενδιαφερόμαστε τόσο που δίνουμε προτεραιότητα στο χρόνο με την οικογένειά τους, να μαγειρεύουν ή να κάνουν άλλα πράγματα τα οποία τους αρέσουν». Ένας σύμβουλος εταιρείας τεχνολογιών αιχμής, πρόσθεσε: «Το να παραμείνει κάποιος συγκεντρωμένος σε μία συγκεκριμένη δουλειά επί οκτώ ώρες είναι τεράστια πρόκληση. Προκειμένου να αντεπεξέλθουμε, ασχολούμαστε και άλλα πράγματα και κάνουμε διαλείμματα ώστε να γίνει πιο υποφερτή η ημέρα. Την ίδια στιγμή δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε τη ζωή μας εκτός εργασίας».
Η ιδέα για την ριζική μείωση του εργάσιμου χρόνου είναι σχετικά παλαιά –μάλιστα κέρδιζε έδαφος στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όπου το παραγωγικό μοντέλο στις περισσότερο ανεπτυγμένες βιομηχανικά χώρες της Ευρώπης βρέθηκε μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Μπροστά στο αίνιγμα του στασιμοπληθωρισμού, που ταλάνιζε τότε τις ευρωπαϊκές οικονομίες – ανοίχτηκαν δύο δρόμοι: Ο πρώτος, προτασσόταν από τις πιο δημιουργικές δυνάμεις στους κόλπους της εργασίας -και αφορούσε έναν μετασχηματισμό στα θεμέλια του εργασιακού μοντέλου: Να δουλεύουμε όλοι, να δουλεύουμε λιγότερο, να εισάγουμε νέες τεχνολογίες στην παραγωγή, οι οποίες σε συνδυασμό με μια διαφορετική οργάνωση της ανθρώπινης εργασίας (περισσότερο οριζόντια και συνεργατική) θα συντηρούσαν την παραγωγικότητα απαιτώντας μικρότερο έργο. Το σχέδιο αυτό ονομάστηκε συμβατικά μεταφορντισμός ή τογιοτισμός (καθώς οι Ιάπωνες το εφάρμοζαν ήδη στις νέες, τότε, μονάδες της Τογιότα).
Το πρόβλημα για τις άρχουσες τάξεις της Ευρώπης, ήταν ότι αυτό το σχέδιο συνεπαγόταν μικρά περιθώρια κερδοφορίας, καθώς για να λειτουργήσει απαιτούσε την αποεμπορευματοποίηση του ελεύθερου χρόνου. Γι’ αυτό και εν τέλει το απέρριψαν προκρίνοντας την παγκοσμιοποίηση της ευρωπαϊκής παραγωγής (χονδρικά, την μεταφορά τμημάτων της συναρμολόγησης σε χώρες με πολύ φθηνότερο εργατικό δυναμικό, αλλά και την εισαγωγή ξένων εργατών που θα αναλάμβαναν τις πιο απαξιωμένες και κακοπληρωμένες χειρωνακτικές εργασίες στο εσωτερικό). Με αυτόν τον τρόπο, πέτυχαν να λύσουν μια δύσκολη γι’ αυτούς εξίσωση: Γενική συμπίεση του εργατικού κόστους και ταυτόχρονα επέκταση και αναπαραγωγή των μεσοστρωμάτων (καθώς οι ντόπιοι εργαζόμενοι μετατοπίζονταν προς τις μέσες και ανώτερες κλίμακες της αγοράς εργασίας).
Αυτό το «σχέδιο», αποδείχθηκε βιώσιμο βραχυπρόθεσμα – αλλά απορύθμισε και ξεπάτωσε εντελώς την οργάνωση της εργασίας στην Ευρώπη, χώρια που έμπλεξε σ’ ένα αξεδιάλυτο κουβάρι τις κοινωνικές με τις πολιτιστικές αντιθέσεις, καθώς οι μετανάστες σταδιακά αποτελούσαν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο των κατώτερων ευρωπαϊκών τάξεων. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε σήμερα επί της οθόνης, ενώ αυτά τα γεγονότα δείχνουν ότι το γενικό κόστος (οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό) αναπαραγωγής αυτού του συστήματος γίνεται πλέον δυσβάσταχτο.
Η επαναφορά αυτής της πρότασης στην Σουηδία, έστω και πιλοτικά, καταδεικνύει μια μικρή τάση αναγέννησης αυτού του παλιού εναλλακτικού σχεδίου. Και αν μη τι άλλο, το γεγονός αυτό καταδεικνύει και την κρίση της παγκοσμιοποίησης (σε κάθε της πτυχή), καθώς η εφαρμογή σε μαζική κλίμακα προϋποθέτει διαδικασίες επιστροφής της παραγωγής σε τοπικό/εθνικό/περιφερειακό επίπεδο. Βέβαια, το 2015 δεν είναι 1980: Η φυσιογνωμία των ευρωπαϊκών κοινωνιών έχει μεταβληθεί ριζικά, το δημογραφικό τους πρόβλημα συρρικνώνει την παραγωγική τους βάση και γενικότερα οι μηχανισμοί της απορρύθμισης που επέβαλε η παγκοσμιοποίηση, έχουν τρελάνει το σύστημα αρκετά ώστε να μπορέσει να βρει εύκολα μια νέα ισορροπία.
Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας: Απόλυτη γνώση της πραγματικότητας! Συνέπεια λόγων και έργων!


Δηλώσεις κ. Δημήτρη Χασάπη, Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας
 
·         «Είμαστε σίγουροι πως στις 11 Σεπτέμβρη τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά. Οποιοδήποτε θέμα προκύψει, θα επιλυθεί το ταχύτερο δυνατόν και με πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου και όλων των αρμοδίων φορέων. »
 ·         «Σύμφωνα με τεκμηριωμένους υπολογισμούς, οι λειτουργικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς υπολογίζονται ως εξής:
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: 11.200, εκ των οποίων 5.500 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: 4.000
Ειδική Αγωγή: 2.000
Συνολικός αριθμός περίπου: 17.000 »
 ·         Η υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας κυρία Φρόσω Κιάου δήλωνε νωρίτερα ότι έχουν εξασφαλισθεί 12.000 πιστώσεις για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ενώ ζήτησε από το υπουργείο Οικονομικών επιπλέον 8.000 (σύνολο 20.000), ενώ την ίδια στιγμή ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Δημήτρης Χασάπης μιλούσε το πολύ για 17.000 κενά...
(www.tovima.gr - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:  03/09/2015 18:03),
 ·         «Μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει αναλάβει υπηρεσία στα σχολεία η πλειοψηφία των 14.000 αναπληρωτών για τους οποίους έχουν εξασφαλιστεί μέχρι στιγμής κονδύλια, τόνισε χθες στο «Έθνος» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Δημήτρης Χασάπης. »
 ·         «Μετά τις εκλογές αρχίζουν οι προσλήψεις αναπληρωτών. «Ελπίζουμε την πρώτη βδομάδα του Οκτωβρίου θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης. »
 (www.skai.gr - Δημοσίευση: 11/09/2015 - 07:34)
 
Δηλώσεις κ. Τάσου Κουράκη, πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας
 
 ·         «Για τις ανάγκες των σχολείων την ερχόμενη σχολική χρονιά θα γίνουν 3.000 με 4.000 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών. »
« Από το σύνολο των προσλήψεων που επιτρέπει ο προϋπολογισμός του 2015 θα    διατεθούν στην εκπαίδευση 3.000 με 4.000. »
(http://www.alpha989.com/ - 21/04/2015)
 ·         «Προτεραιότητα στις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, καθώς το 90% των δασκάλων και καθηγητών που υπηρετούν σε αυτά είναι αναπληρωτές. »
(www.ethnos.gr04/05/2015)
 
 Δηλώσεις κ. Αλέξανδρου Μπαλτά, πρώην Υπουργού Παιδείας
 
 ·         «Από τις 15.000 προσλήψεις που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό … βάση των προτεραιοτήτων που έχουν τεθεί σε υγεία και παιδεία  μπορούμε να υπολογίσουμε ότι θα εξασφαλίσουμε γύρω στις 3 έως 4.000 νέες “μόνιμες” προσλήψεις. »
(www.efsyn.gr - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09.04.2015, 17:35)
 
 ·         « Στις 20.000 υπολογίζονται οι κενές θέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά »
( www.tanea.gr - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/07/2015 13:07)
 
 ·         « Αισιόδοξος ότι οι υπάρχουσες πιστώσεις θα αρκέσουν για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, εμφανίστηκε ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αρ. Μπαλτάς, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, καθώς τα κενά είναι πολύ λιγότερα απ' ότι εκτιμήθηκε αρχικά. »
(www.amna.gr01/08/2015)
 
 Δηλώσεις κ. Νίκου Φίλη Υπουργού Παιδείας
 
·         «Δίνουμε μάχη να ανοίξουν όλα τα σχολεία και κυρίως να υπάρξει λειτουργία της ειδικής εκπαίδευσης» δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης. Έως το τέλος Οκτωβρίου η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί. »
( www.star.gr - 29.09.2015 - 16.13 )
 ·         «Ο υπουργός τόνισε ότι «το υπουργείο δίνει τη μάχη στο θέμα της κάλυψης  των εκπαιδευτικών κενών, το οποίο αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα και  καταβάλλονται προσπάθειες ώστε  το ταχύτερο δυνατόν, αρχής γενομένης από τις  10 Οκτωβρίου, όλα τα σχολεία να είναι σε πλήρη ανάπτυξη. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη λειτουργία της Ειδικής Εκπαίδευσης.»
(Δηλώσεις υπουργού Ν. Φίλη για εκπαιδευτικά κενά  - 01/10/2015)
 ·         « Η κυβέρνηση για την εκπαιδευτική χρονιά 2015-2016, προχωρά σε προσλήψεις 18.979 αναπληρωτών, έναντι 17.269 πέρυσι, δηλαδή 10% περισσότερες προσλήψεις. »
(Προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης – 06/10/2015)
 ·         « Τις επόμενες μέρες θα ολοκληρωθούν άλλες 6500 προσλήψεις. Ο συνολικός αριθμός θα φτάσει τις 18500. Θα υπάρξουν κενά, ωστόσο είναι αντιμετωπίσιμα. »
(Συναντήσεις Υπουργού Παιδείας με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ – 13/10/2015)
Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Ξενάγηση στο ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΡΟΦΩΝΙΟΥ και στο ΝΑΟ ΤΟΥ ΔΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΩΣ

 

ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: Σταγόνα στον ωκεανό των κενών οι μέχρι τώρα προσλήψεις των αναπληρωτών!

ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Σταγόνα στον ωκεανό των κενών οι μέχρι τώρα προσλήψεις των αναπληρωτών!

«…Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ανταποκριθούν στις μεγάλες ευθύνες του έργου τους μόνο κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες.
Χρειάζονται, ανάμεσα σε άλλα, αξιοπρεπές εργασιακό περιβάλλον, ικανοποιητικές αποδοχές, σεβασμό των εργασιακών και ακαδημαϊκών δικαιωμάτων τους, αδιάλειπτη τη μέριμνα της πολιτείας και έμπρακτη αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς τους.
Με επίγνωση της ευθύνης μας αναλαμβάνουμε τη δέσμευση να πράξουμε ό,τι είναι δυνατό για τη διασφάλιση αυτών των προϋποθέσεων.
Γιατί, όπως έχει λεχθεί εύστοχα, οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών μεταφράζονται σε συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών. …»
Κι όμως τα παραπάνω αποτελούν τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας με αφορμή την 5η Οκτώβρη, παγκόσμια ημέρα του εκπαιδευτικού…
Πέρα από τα ευχολόγια και τις πολύ εύστοχες επισημάνσεις του υπουργού, τι από όλα αυτά ισχύει σήμερα ή ακόμη πιο συγκεκριμένα ας μας πουν οι εκπρόσωποι του υπουργείου τι ακριβώς ενέργειες έγιναν από την πλευρά τους προς αυτήν την κατεύθυνση;
H παγκόσμια λοιπόν ημέρα του εκπαιδευτικού βρίσκει σχολεία άδεια από καθηγητές και δασκάλους, με χιλιάδες συναδέλφους άνεργους, έναν εκπαιδευτικό κακοπληρωμένο να δουλεύει σε συνθήκες γαλέρας ανήμπορο να καλύψει τις τρομερές ελλείψεις που υπάρχουν σε όλα τα επίπεδα, χωρίς κανένα σεβασμό από την πολιτεία για το έργο του και χωρίς δικαιώματα!
Αν και η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί φέτος στην εκπαίδευση είναι εκρηκτική με τα κενά να ανέρχονται - στην αρχή της χρονιάς - σε πάνω από 25.000 σε Π.Ε και Δ.Ε , δεν θα πραγματοποιηθεί απ΄ότι φαίνεται και φέτος κανένας διορισμός, παρά τις 35.000 συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων χρόνων. 
Είμαστε στα μέσα Οκτωβρίου και στη Βοιωτία τα κενά είναι 62. Αρκετές ώρες εβδομαδιαίως συνεχίζουν να μη διδάσκονται εξαιτίας των ελλείψεων σε καθηγητές. Για πολλούς μαθητές μας ο χρόνος που έχει χαθεί και συνεχίζει να χάνεται είναι καθοριστικός για το μέλλον τους! Στο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις της Δομβραίνας οι μαθητές των Λυκειακών τάξεων <<έφυγαν>> για άλλα σχολεία ,τα ειδικά σχολεία στην Λιβαδειά και την Θήβα δεν λειτουργούν.
Οι αναπληρωτές που προσλήφθηκαν στην Βοιωτία δεν αρκούν για να καλυφτούν τα 62 κενά για να λειτουργήσουν τα σχολεία μας. 
Απαιτούμε άμεσα από το υπουργείο να προχωρήσει στη η Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για ΟΛΕΣ τις ειδικότητες γενικής και ειδικής αγωγής καλύπτοντας και το τελευταίο κενό!
Διεκδικούμε άμεσους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών ! 
Όχι άλλη ώρα χαμένη!
Ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση για όλους τους μαθητές!
Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΟΥ 3ου ΜΝΗΜΟΝΙΟY ΚΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, του Γρηγόρη Καλομοίρη

Οι μνημονιακές πολιτικές που εφαρμόζονται στη χώρα μας είχαν ιδιαίτερα δραματικές επιπτώσεις στη Δημόσιας Εκπαίδευση.
Οι πιο σημαντικές από αυτές είναι οι εξής:
1. Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 36%(2009 – 2015). Οι 36 δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία είναι μόλις 2,47% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος το 2015. Προβλέπεται με το νέο μεσοπρόθεσμο να μειωθούν το 2018 στο δραματικά χαμηλό ποσοστό του 1,9% του ΑΕΠ.
234.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που σημαίνει μείωση 33% από τον Ιούνιο του 2010. Από 102.360 το 2010, 68.328 το 2015.
3. Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική διδασκαλία, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, Συμβουλευτικοί σταθμοί, δομές ΣΕΠ κ.λπ.).Έκλεισαν περισσότερα από 1.200 σχολεία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2011 καθώς και 102 Επαγγελματικές Σχολές.
4. Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών που ιδιαίτερα για τους νεοδιοριζόμενους φθάνει μέχρι και το 45%. Ιδιαίτερα τραγική είναι η οικονομική κατάσταση των νέων εκπαιδευτικών που είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους
5. Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.