ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2024
ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2022
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ
Αναζήτηση
Από το Blogger.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2025
(2)
- ► Ιανουαρίου (2)
-
►
2024
(17)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2023
(110)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (14)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
►
2022
(141)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2021
(133)
- ► Δεκεμβρίου (8)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2020
(252)
- ► Δεκεμβρίου (17)
- ► Σεπτεμβρίου (22)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2019
(194)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
▼
2018
(275)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
-
▼
Μαρτίου
(32)
- Ευχές από την Ενωτική Κίνηση
- Η Έξοδος ...
- Κριτήρια και μοριοδότηση για την επιλογή στελεχών ...
- Πρόσκληση υποψηφίων Διευθυντών για την κάλυψη θέση...
- Ενημέρωση: τρίωρες στάσεις εργασίας, 30.03.2018
- Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση...
- ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
- 25η Μαρτίου 1821, η θέληση του έθνους να υπάρξει
- Σαράντα παλικάρια από τη Λιβαδειά....
- Ανακοίνωση ΕΛΜΕ - Ψήφισμα για τους δύο Έλληνες στρ...
- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΔΕΔΥ με αφορμή «απειλές και ύβρεις» ...
- Ο Θηβαίος ζωγράφος Θεόδωρος Βρυζάκης και η Ελληνικ...
- Ο Θούριος του Ρήγα
- Η μάχη στο Βαλτέτσι
- ΕΛΜΕ Βοιωτίας: Ο κατήφορος του ΠΑΜΕ … δεν έχει τέλ...
- Ελευθέριος Βενιζέλος, 82 χρόνια μετά ...
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμι...
- Η σχολική εκπαίδευση της αποδόμησης
- Τρίωρες διευκολυντικές στάσεις εργασίας, 16.03.2018
- Ευαγόρας Παλληκαρίδης
- Σημαντικές αλλαγές στα σχολεία για τα έγγραφα αλλο...
- Σε ΦΕΚ η τροποποίηση απόφασης για την λειτουργία τ...
- Αποτελέσματα Κλήρωσης Α’ Φάσης & Έναρξη Β’ Φάσης Α...
- Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για την κάλυ...
- Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη κ...
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ για τους μόνιμους διορισμ...
- Βιβλιοπαρουσίαση: "Το Δημοτικό τραγούδι, αποτύπωση...
- Επαναπροκήρυξη πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος ...
- Κενά - πλεονάσματα 2018-2019
- Σαν σήμερα ...
- Ενημερωτικό δελτίο ΕΛΜΕ
- Οι νέοι ενοποιημένοι κλάδοι εκπαιδευτικού προσωπικ...
- ► Φεβρουαρίου (23)
- ► Ιανουαρίου (34)
-
►
2017
(237)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2016
(262)
- ► Δεκεμβρίου (20)
- ► Σεπτεμβρίου (21)
- ► Φεβρουαρίου (27)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2015
(255)
- ► Δεκεμβρίου (23)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2014
(288)
- ► Δεκεμβρίου (22)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (22)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
►
2013
(346)
- ► Δεκεμβρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (39)
- ► Ιανουαρίου (27)
-
►
2012
(51)
- ► Δεκεμβρίου (10)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
"Στέρεα Λόγια"
"Βήμα για όλους"
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
ΚΑΙΡΟΣ LIVE
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ
Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018
Ο Θηβαίος ζωγράφος Θεόδωρος Βρυζάκης και η Ελληνική Επανάσταση του 1821
Θεόδωρος Βρυζάκης (Θήβα, 19 Οκτωβρίου 1814 – Μόναχο, 6 Δεκεμβρίου 1878). Θεωρείται ο πρώτος Έλληνας ζωγράφος της «Σχολής του Μονάχου». Έζησε τα σκληρά χρόνια της Επανάστασης του 1821 μέχρι την ίδρυση του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Ο πατέρας του, Πέτρος Βρυζάκης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους τον Μάιο του 1821.
Σε ηλικία 18 ετών -το 1832- πήγε στο Μόναχο της Βαυαρίας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του. Στο Μόναχο άρχισε να ασχολείται με την ζωγραφική, απεικονίζοντας σχεδόν αποκλειστικά θέματα από την Επανάσταση του 1821. Το 1844 έγινε δεκτός στην Ακαδημία του Μονάχου, λαμβάνοντας από την ίδια χρονιά και μέχρι το 1855 την υποτροφία της ελληνικής παροικίας της πόλης. Δάσκαλοι και φίλοι του υπήρξαν καλλιτέχνες του ρομαντισμού: ο Carl Wilhelm von Heideck (γνωστός ως Heidegger), ο Peter von Hess, ο Heinrich von Mayer κ.α.
Το 1855 συμμετείχε στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με το έργο του Η Έξοδος του Μεσολογγίου. Τον πίνακα αυτόν, ο ίδιος ο Βρυζάκης τον αντέγραψε τουλάχιστον δύο φορές.
Δύο από τους πρωτότυπους πίνακες καταστράφηκαν στην πυρκαγιά του Μεσολογγίου το 1929. Το τρίτο πρωτότυπο διασώζεται στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά ο ίδιος πίνακας κυκλοφόρησε και σε λιθογραφίες ήδη από το 1856.
Κατά την τριετία 1861–1863, αγιογράφησε την ελληνική εκκλησία του Ευαγγελισμού στο Μάντσεστερ της Αγγλίας. Το 1867 πήρε μέρος στην έκθεση του Del Vecchio στην Λειψία με τους πίνακες Η Έξοδος του Μεσολογγίου, Γιωργάκης Ολύμπιος, Ο Λόρδος Βύρωνας στο Μεσολόγγι και Ο Όρκος της Αγίας Λαύρας.
Πέθανε στο Μόναχο το 1878 και κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο της πόλης. Με την διαθήκη του, άφησε κληρονομιά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όλα τα έργα του ατελιέ του και 760 μάρκα για την επισκευή της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος Salvatorkirche του Μονάχου. Στην εποχή τους, τα έργα του είχαν μεγάλη απήχηση ως ζωντανές και πιστές αναπαραστάσεις της ελληνικής ιστορίας.
Πέθανε στο Μόναχο το 1878 και κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο της πόλης. Με την διαθήκη του, άφησε κληρονομιά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όλα τα έργα του ατελιέ του και 760 μάρκα για την επισκευή της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος Salvatorkirche του Μονάχου. Στην εποχή τους, τα έργα του είχαν μεγάλη απήχηση ως ζωντανές και πιστές αναπαραστάσεις της ελληνικής ιστορίας.
Μερικά μάλιστα από αυτά τα έργα έγιναν από νωρίς ευρύτερα γνωστά στο κοινό χάρη από λιθογραφίες και άλλου είδους αναπαραγωγές. Το ενδιαφέρον του ζωγράφου επικεντρώνεται στην ενδυμασία των ατόμων και το στήσιμο της σκηνής έτσι ώστε η θεατρικότητα των έργων του να έχει ως αποτέλεσμα να διακρίνεται με δυσκολία το αίσθημα στα πρόσωπα που απεικονίζει.
Οι κριτικοί αναφέρουν ότι προσεγγίζει τα θέματά του με την ματιά ενός ξένου, όμως — χωρίς καμία αμφιβολία — ο Βρυζάκης είναι ένας από τους κύριους θεμελιωτές της νεότερης (μεταβυζαντινής) ελληνικής ζωγραφικής.