ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2024
ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2022
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ
Αναζήτηση
Από το Blogger.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2025
(1)
- ► Ιανουαρίου (1)
-
►
2024
(17)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2023
(110)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (14)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
►
2022
(141)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2021
(133)
- ► Δεκεμβρίου (8)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2020
(252)
- ► Δεκεμβρίου (17)
- ► Σεπτεμβρίου (22)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2019
(194)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2018
(275)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Φεβρουαρίου (23)
- ► Ιανουαρίου (34)
-
►
2017
(237)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2016
(262)
- ► Δεκεμβρίου (20)
- ► Σεπτεμβρίου (21)
- ► Φεβρουαρίου (27)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2015
(255)
- ► Δεκεμβρίου (23)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2014
(288)
- ► Δεκεμβρίου (22)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (22)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
▼
2013
(346)
- ► Δεκεμβρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (39)
-
▼
Μαρτίου
(37)
- Ανοικτή πρόσκληση για την εκδήλωση της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙ...
- Από την Κυριακή 31 Μαρτίου ισχύει η θερινή ώρα
- Από την εφημερίδα ΝΕΑ ΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ (29/3)
- Πίνακες μορίων για οριστική τοποθέτηση - βελτίωση ...
- ΑΙΤΗΣΕΙΣ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΠγ ΠΕΡΙΟ...
- ΟΛΜΕ: Πρόσκληση συμμετοχής σε κατασκηνώσεις για πα...
- Εκδήλωση για τη Μικρασιατική Καταστροφή στον Ορχομ...
- Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μο...
- Ενημερωτικό δελτίο
- Κάλεσμα ΑΔΕΔΥ για συγκέντρωση στο Σύνταγμα, Κυριακ...
- Αιτήσεις εκπαιδευτικών για την ενισχυτική διδασκαλ...
- Νέο φωτορεπορτάζ από την εκδήλωση της Ενωτικής Κίν...
- Εκδήλωση ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (6/4): Οι επιπτώσεις των...
- Ο Θηβαίος ζωγράφος της Ελληνικής Επανάστασης του 1...
- Ελεύθερη είσοδος εκπαιδευτικών σε μουσεία και αρχα...
- Ολόκληρη η ομιλία - συζήτηση με το Γ. Καραμπελιά (...
- Ομιλία εκπροσώπου ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ σ. Βασίλη Σακκά...
- Από το ιστολόγιο Orchomenos-Press (21/3)
- Ο Θούριος του Ρήγα
- Βιβλιοπροτάσεις
- Η εγκύκλιος για τις μετατάξεις από Δ.Ε. σε Π.Ε. - ...
- Φωτο-ρεπορτάζ από την εκδήλωση της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ...
- To OXI της Κυπριακής Βουλής
- Ανοικτή πρόσκληση σε εκδήλωση της ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
- Πίνακας μορίων μεταθέσεων 2013 μετά από τις ενστάσεις
- Συνεδρίαση Δ.Σ. ΕΛΜΕ στο 4ο Γ/σιο Θήβας
- Ιστοριογραφία και Σχολική Εκπαίδευση, Εθνοκεντρισ...
- Φιλικός ποδοσφαιρικός αγώνας παλαιμάχων στη Θήβα γ...
- Εφαρμογή στοχοθεσίας για το 2013
- Ετοιμάζουν αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων;
- Εκδήλωση ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ στη Λιβαδειά 20/3
- Ημερίδα ΣΕΚ Λιβαδειάς: Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τ...
- 3 Μαρτίου: ωδή στο Γρηγόρη Αυξεντίου
- Μετατάξεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Δ.Ε. σε Π.Ε.
- Σχολική βία και ασφαλής χρήση διαδικτύου
- Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός
- ΑΛΛΑΓΗ ΧΩΡΟΥ θεατρικής παράστασης
- ► Φεβρουαρίου (39)
- ► Ιανουαρίου (27)
-
►
2012
(51)
- ► Δεκεμβρίου (10)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
"Στέρεα Λόγια"
"Βήμα για όλους"
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
ΚΑΙΡΟΣ LIVE
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ
Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013
Ο Θηβαίος ζωγράφος της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 Θεόδωρος Βρυζάκης
Ο Θεόδωρος Βρυζάκης (Θήβα, 19 Οκτωβρίου 1814 – Μόναχο, 6 Δεκεμβρίου 1878) θεωρείται ο πρώτος Έλληνας ζωγράφος της «Σχολής του Μονάχου». Έζησε τα σκληρά χρόνια της Επανάστασης του 1821 μέχρι την ίδρυση του ελεύθερου ελληνικού κράτους. Ο πατέρας του, Πέτρος Βρυζάκης, απαγχονίστηκε από τους Τούρκους τον Μάιο του 1821.
Σε ηλικία 18 ετών -το 1832- πήγε στο Μόναχο της Βαυαρίας, όπου έζησε μέχρι τον θάνατό του. Στο Μόναχο άρχισε να ασχολείται με την ζωγραφική, απεικονίζοντας σχεδόν αποκλειστικά θέματα από την Επανάσταση του 1821. Το 1844 έγινε δεκτός στην Ακαδημία του Μονάχου, λαμβάνοντας από την ίδια χρονιά και μέχρι το 1855 την υποτροφία της ελληνικής παροικίας της πόλης. Δάσκαλοι και φίλοι του υπήρξαν καλλιτέχνες του ρομαντισμού: ο Carl Wilhelm von Heideck (γνωστός ως Heidegger), ο Peter von Hess, ο Heinrich von Mayer κ.α.
Το 1855 συμμετείχε στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με το έργο του Η Έξοδος του Μεσολογγίου. Τον πίνακα αυτόν, ο ίδιος ο Βρυζάκης τον αντέγραψε τουλάχιστον δύο φορές. Δύο από τους πρωτότυπους πίνακες καταστράφηκαν στην πυρκαγιά του Μεσολογγίου το 1929. Το τρίτο πρωτότυπο διασώζεται στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά ο ίδιος πίνακας κυκλοφόρησε και σε λιθογραφίες ήδη από το 1856.
Κατά την τριετία 1861–1863, αγιογράφησε την ελληνική εκκλησία του Ευαγγελισμού στο Μάντσεστερ της Αγγλίας. Το 1867 πήρε μέρος στην έκθεση του Del Vecchio στην Λειψία με τους πίνακες Η Έξοδος του Μεσολογγίου, Γιωργάκης Ολύμπιος, Ο Λόρδος Βύρωνας στο Μεσολόγγι και Ο Όρκος της Αγίας Λαύρας. Πέθανε στο Μόναχο το 1878 και κηδεύτηκε στο Α΄ Νεκροταφείο της πόλης. Με την διαθήκη του, άφησε κληρονομιά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όλα τα έργα του ατελιέ του και 760 μάρκα για την επισκευή της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος Salvatorkirche του Μονάχου.
Στην εποχή τους, τα έργα του είχαν μεγάλη απήχηση ως ζωντανές και πιστές αναπαραστάσεις της ελληνικής ιστορίας.
Μερικά μάλιστα από αυτά τα έργα έγιναν από νωρίς ευρύτερα γνωστά στο κοινό χάρη από λιθογραφίες και άλλου είδους αναπαραγωγές. Το ενδιαφέρον του ζωγράφου επικεντρώνεται στην ενδυμασία των ατόμων και το στήσιμο της σκηνής έτσι ώστε η θεατρικότητα των έργων του να έχει ως αποτέλεσμα να διακρίνεται με δυσκολία το αίσθημα στα πρόσωπα που απεικονίζει.
Οι κριτικοί αναφέρουν ότι προσεγγίζει τα θέματά του με την ματιά ενός ξένου, όμως — χωρίς καμία αμφιβολία — ο Βρυζάκης είναι ένας από τους κύριους θεμελιωτές της νεότερης (μεταβυζαντινής) ελληνικής ζωγραφικής.