ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2024
ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΥΣΔΕ 2022
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΞΙΕΣ
Αναζήτηση
Από το Blogger.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2024
(17)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2023
(110)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (14)
- ► Ιανουαρίου (8)
-
►
2022
(141)
- ► Δεκεμβρίου (13)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (12)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2021
(133)
- ► Δεκεμβρίου (8)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2020
(252)
- ► Δεκεμβρίου (17)
- ► Σεπτεμβρίου (22)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
►
2019
(194)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (19)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (18)
-
►
2018
(275)
- ► Δεκεμβρίου (26)
- ► Σεπτεμβρίου (40)
- ► Φεβρουαρίου (23)
- ► Ιανουαρίου (34)
-
►
2017
(237)
- ► Δεκεμβρίου (24)
- ► Σεπτεμβρίου (16)
- ► Φεβρουαρίου (16)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2016
(262)
- ► Δεκεμβρίου (20)
- ► Σεπτεμβρίου (21)
- ► Φεβρουαρίου (27)
- ► Ιανουαρίου (21)
-
►
2015
(255)
- ► Δεκεμβρίου (23)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (19)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2014
(288)
- ► Δεκεμβρίου (22)
- ► Σεπτεμβρίου (29)
- ► Φεβρουαρίου (22)
- ► Ιανουαρίου (17)
-
►
2013
(346)
- ► Δεκεμβρίου (25)
- ► Σεπτεμβρίου (39)
- ► Φεβρουαρίου (39)
- ► Ιανουαρίου (27)
-
►
2012
(51)
- ► Δεκεμβρίου (10)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
"Στέρεα Λόγια"
"Βήμα για όλους"
ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ
ΚΑΙΡΟΣ LIVE
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ
Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017
Ανακοίνωση ΟΛΜΕ για τις δημιουργικές εργασίες στο Λύκειο
Με πρόσφατη εγκύκλιο του (220473/Δ2/23-12-2016) το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε οδηγίες στα Λύκεια για την εκπόνηση Δημιουργικών Εργασιών για το σχολικό έτος 2016 – 2017 με βάση το Π.Δ. 46/2016 που αφορά την αξιολόγηση των μαθητών. Στις οδηγίες αυτές περιγράφονται ο σκοπός, η μορφή και τα θέματα που αφορούν τις Δημιουργικές Εργασίες, καθώς και η οργάνωση, η προετοιμασία τους και η αξιολόγηση τους.
Οι δημιουργικές εργασίες ως μέσο καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αποτελούν παλιό αίτημα του κλάδου.
Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και το ρόλο που πρέπει να έχουν. Όμως η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων δε επιτυγχάνονται με μία ξεχωριστή δράση, και μάλιστα με τη μορφή της «διήμερης φιέστας».
Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης που δεν μπορεί να αποσπαστεί από την συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του κάθε μαθήματος. Μέσα από τις εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες να συνδέεται η θεωρία με την πράξη και επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα.
Η προχειρότητα όμως με την οποία φαίνεται να σχεδιάστηκε η εφαρμογή τους από το Υπουργείο, η γραφειοκρατική διαδικασία και οι ασάφειες με τις οποίες ζητείται να υλοποιηθούν, η χρονική συγκυρία (μέση του σχολικού έτους) που επιλέχτηκε, όπως και το ότι δεν έχει προηγηθεί κανενός είδους επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες και τα σχολικά εργαστήρια βρίσκονται υπό κατάρρευση, οδηγούν στη βεβαιότητα ότι οι δημιουργικές αυτές εργασίες με τον τρόπο που επιχειρείται να επιβληθούν (μέσα σε δύο ημέρες), και να ενταχθούν στον ατομικό φάκελο του μαθητή,-μόνο με θετική αξιολόγηση-όχι μόνο δε θα λειτουργήσουν σε όφελος των μαθητών, αλλά θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των Λυκείων, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα τις συνθήκες εργασίες των εκπαιδευτικών.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμά ότι:
• Δεν μπορεί να εφαρμοστεί φέτος η διαδικασία των δημιουργικών εργασιών.
• Καλεί το Υπουργείο στην απόσυρση της εγκυκλίου και την έναρξη διαλόγου με την ΟΛΜΕ.
Οι δημιουργικές εργασίες ως μέσο καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αποτελούν παλιό αίτημα του κλάδου.
Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και το ρόλο που πρέπει να έχουν. Όμως η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων δε επιτυγχάνονται με μία ξεχωριστή δράση, και μάλιστα με τη μορφή της «διήμερης φιέστας».
Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης που δεν μπορεί να αποσπαστεί από την συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του κάθε μαθήματος. Μέσα από τις εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες να συνδέεται η θεωρία με την πράξη και επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα.
Η προχειρότητα όμως με την οποία φαίνεται να σχεδιάστηκε η εφαρμογή τους από το Υπουργείο, η γραφειοκρατική διαδικασία και οι ασάφειες με τις οποίες ζητείται να υλοποιηθούν, η χρονική συγκυρία (μέση του σχολικού έτους) που επιλέχτηκε, όπως και το ότι δεν έχει προηγηθεί κανενός είδους επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ότι στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες και τα σχολικά εργαστήρια βρίσκονται υπό κατάρρευση, οδηγούν στη βεβαιότητα ότι οι δημιουργικές αυτές εργασίες με τον τρόπο που επιχειρείται να επιβληθούν (μέσα σε δύο ημέρες), και να ενταχθούν στον ατομικό φάκελο του μαθητή,-μόνο με θετική αξιολόγηση-όχι μόνο δε θα λειτουργήσουν σε όφελος των μαθητών, αλλά θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των Λυκείων, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα τις συνθήκες εργασίες των εκπαιδευτικών.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εκτιμά ότι:
• Δεν μπορεί να εφαρμοστεί φέτος η διαδικασία των δημιουργικών εργασιών.
• Καλεί το Υπουργείο στην απόσυρση της εγκυκλίου και την έναρξη διαλόγου με την ΟΛΜΕ.
Για να δείτε το αρχείο σε pdf πατήστε ΕΔΩ
Ανακοίνωση ΟΛΜΕ για τις θεματικές εβδομάδες στο Γυμνάσιο
Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας την
αιφνιδιαστική και αποσπασματική τακτική του, αποφάσισε να αναπτυχθούν
υποχρεωτικά στα γυμνάσια προγράμματα αγωγής υγείας, για την παρουσίαση των
οποίων θα διατεθεί μία ολόκληρη εβδομάδα με απόφαση των Συλλόγων. Σε
κάποια σχολεία λειτουργούν ήδη με ελεύθερη επιλογή συναδέλφων/ισσών παρόμοια
προγράμματα. Στα υπόλοιπα όμως θεωρούμε απαράδεκτο να επιβάλλεται στη μέση της
χρονιάς κάτι τέτοιο, χωρίς να έχει γίνει η οποιαδήποτε ενημέρωση, προετοιμασία
ή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Δεν μπορεί να αμφιβάλλει κανείς ότι η
ανάπτυξη ουσιαστικών προγραμμάτων υγείας- πρόληψης στο δημόσιο σχολείο είναι
μια μεγάλη αναγκαιότητα. Η θεματολογία που επιλέχθηκε επίσης, είναι πολύ κοντά
στις ανησυχίες και τις ανάγκες της εφηβικής και προεφηβικής ηλικίας.
Προγράμματα όμως που αφορούν ζητήματα όπως
οι εξαρτήσεις και οι διαφυλικές σχέσεις είναι επιβεβλημένο να
αναπτύσσονται αφού προηγηθεί επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, θεσμική
σύνδεση του σχολείου με φορείς υγείας και πρόληψης και στελέχωσή του με ειδικό
επιστημονικό προσωπικό. Διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπιστούν
επιδερμικά ή ακόμα και να παραχθούν εκ διαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα από τα
αναμενόμενα.
Να θυμίσουμε επίσης, ότι το
Υπουργείο Παιδείας για να πετύχει την εξοικονόμηση προσωπικού υλοποιώντας τις
μνημονιακές επιταγές, φρόντισε να μειώσει τις ώρες της Βιολογίας και της
Οικιακής οικονομίας - καθ΄ ύλην σχετικών μαθημάτων- και να αφαιρέσει τη δίωρη
μείωση ωραρίου σε όσους υλοποιούσαν διάφορα προγράμματα, με αποτέλεσμα
απλήρωτες ώρες υπερωριακής εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω:
·
Απαιτούμε από το Υπουργείο να αποσύρει την υποχρεωτικότητα της Θεματικής
Εβδομάδας.
·
Καλούμε τους Συλλόγους διδασκόντων να συνεκτιμήσουν όλους τους παράγοντες
που αναφέρθηκαν πριν πάρουν τις αποφάσεις τους για τη χρονική διάρκεια, το
περιεχόμενο των εργασιών και τους εμπλεκόμενους φορείς για την υλοποίηση της
Θεματικής Εβδομάδας.
Για να δείτε την ανακοίνωση σε pdf πατήστε ΕΔΩ
Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017
Απόφαση αναπλήρωσης διδακτικών ωρών λόγω κατάληψης σχολικών μονάδων Ν. Βοιωτίας
Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017
Ανακοίνωση ΕΛΜΕ Βοιωτίας για τις δηλώσεις της Δημάρχου Λεβαδέων - για την αποκατάσταση της αλήθειας
Με έκπληξη είδαμε τη Δήμαρχο Λιβαδειάς σε συνέντευξή της στο STAR Κεντρικής Ελλάδας, στις 12/01/2017, να ισχυρίζεται τα παρακάτω:
«Δυστυχώς ή ευτυχώς (!!!) πολλοί καθηγητές - διευθυντές δεν πήγαν έγκαιρα στα σχολεία τους να δουν, βάζοντας σε λειτουργία την θέρμανση ή ανοίγοντας το νερό να δούμε αν ο πάγος και ο χιονιάς των τελευταίων ημερών είχε πραγματικά δημιουργήσει προβλήματα»
Θεωρούμε τουλάχιστον ατυχή τη δήλωση της Δημάρχου, διότι οι καθηγητές – διευθυντές σχολείων, βρίσκονταν καθημερινά και για πολλές ώρες στις σχολικές τους μονάδες φροντίζοντας για όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τα σχολεία να είναι έτοιμα να υποδεχτούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια τους μαθητές τους (έλεγχος και λειτουργία καλοριφέρ, έλεγχος υδρεύσεων, κτλ). Οι εκπαιδευτικοί έχουν επίγνωση του ρόλου τους και πράττουν καθημερινά ό,τι χρειάζεται (και πολλές φορές πέραν των υποχρεώσεών τους) για τη φροντίδα των μαθητών τους.
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων κακοκαιρίας (παγετός / αδυναμία πρόσβασης στην σχολική μονάδα με επικίνδυνα πεζοδρόμια σχολείων, βλάβες συστημάτων θέρμανσης - ύδρευσης) είναι ευθύνη του Δήμου. Δεν μπορεί αυτή η ευθύνη να μετατοπίζεται στους εκπαιδευτικούς.
Επισημαίνουμε, τέλος στη Δήμαρχο ότι οι περικοπές που έχουν επιβληθεί στους προϋπολογισμούς των σχολείων, έχουν φέρει τα σχολεία στα όρια της αντοχής τους. Στα περισσότερα σχολεία δεν καλύπτονται οι ανάγκες επαρκούς θέρμανσης ούτε σε κανονικές συνθήκες.
«Δυστυχώς ή ευτυχώς (!!!) πολλοί καθηγητές - διευθυντές δεν πήγαν έγκαιρα στα σχολεία τους να δουν, βάζοντας σε λειτουργία την θέρμανση ή ανοίγοντας το νερό να δούμε αν ο πάγος και ο χιονιάς των τελευταίων ημερών είχε πραγματικά δημιουργήσει προβλήματα»
Θεωρούμε τουλάχιστον ατυχή τη δήλωση της Δημάρχου, διότι οι καθηγητές – διευθυντές σχολείων, βρίσκονταν καθημερινά και για πολλές ώρες στις σχολικές τους μονάδες φροντίζοντας για όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τα σχολεία να είναι έτοιμα να υποδεχτούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια τους μαθητές τους (έλεγχος και λειτουργία καλοριφέρ, έλεγχος υδρεύσεων, κτλ). Οι εκπαιδευτικοί έχουν επίγνωση του ρόλου τους και πράττουν καθημερινά ό,τι χρειάζεται (και πολλές φορές πέραν των υποχρεώσεών τους) για τη φροντίδα των μαθητών τους.
Η αντιμετώπιση των προβλημάτων κακοκαιρίας (παγετός / αδυναμία πρόσβασης στην σχολική μονάδα με επικίνδυνα πεζοδρόμια σχολείων, βλάβες συστημάτων θέρμανσης - ύδρευσης) είναι ευθύνη του Δήμου. Δεν μπορεί αυτή η ευθύνη να μετατοπίζεται στους εκπαιδευτικούς.
Επισημαίνουμε, τέλος στη Δήμαρχο ότι οι περικοπές που έχουν επιβληθεί στους προϋπολογισμούς των σχολείων, έχουν φέρει τα σχολεία στα όρια της αντοχής τους. Στα περισσότερα σχολεία δεν καλύπτονται οι ανάγκες επαρκούς θέρμανσης ούτε σε κανονικές συνθήκες.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο
Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017
Επίκαιρη αρθρογραφία
Η αυτοκτονία της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Γενεύη, γράφει ο Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης στο liberal.gr
Όχι στην παράδοση της Κύπρου στη Νεοθωμανική Τουρκία, γράφει ο Γ. Καραμπελιάς στο huffingtonpost.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)